יום רביעי, 17 בפברואר 2010

קח אותי נובוטני / ג'וסיבר


גיא נובוטני הוא איש מקצוע. גיא נובוטני הוא דעתן. גיא נובוטני הוא איש שמבסס את כל כתביו על מחקר מקיף.

גיא גדל עם אייל ברקוביץ במושב רגבה עוד משנות השמונים העליזות. נובוטני היה שלוש שכבות מתחת לקוסם. כבר אז הוא העריץ אותו. כשיהודית המורה לטבע הייתה מעיפה את אייל מהשיעור, נובוטני הסתכל על ברקו בערגה, בקנאה. "למד גם אותי את הקסם הזה", התחנן נובוטני הצעיר.

בכל שנה כשהיה יוצא גליון אוסף של מדבקות כדורגלנים, נובוטני אסף רק את אלו של אייל. בשיאו היו לו 892 מדבקות אייל ברקוביץ, ומדבקה אחת של מרקו בן ברוך. בכל זאת, גם למרקו בן ברוך יש את הכבוד שלו. אתם חייבים להבין – נובוטני מכיר בעל-פה לפחות רמ"ו מ-רמ"ח איבריו של המכשף. ואחרי היכרות כה ארוכה, כה מקיפה, כה אינטימית – נובוטני פשוט יודע שאייל הוא האיש. בכל זאת, הוא ממש מכיר אותו.

נובוטני מבין כדורגל. הוא גאון. בכל זאת, הוא בענף מאז 1923, אז החלוץ הכי טוב בארץ היה פליקס בן-שטחרסן, כך על-פי הנובוטרכיון, שזה בעצם ארכיון הספורט הרשמי של גיא נובוטני. בפסח הקרוב הוא מציג את בית-הגנזים שלו בפני כל. תבואו, רק שלוש שעות מבאר-שבע.

הוא יודע שכדורגל זה משחק פשוט. רק לעשות הגנה, למסור, לבעוט. כל טמבל יכול לאמן את הנבחרת. ואם כל טמבל יכול, אז אחד שהוא בכלל גם קוסם בטוח יכול. נובוטני בדק את כל הקוסמים בעולם. הממצאים – 89% מכל הקוסמים הם לא טמבלים, וה-11% שכן טמבלים, בכלל מעמידים פנים שהם טמבלים. הרי הם קוסמים.

נובוטני אידיאולוג. הוא יודע שאייל היחיד שמתאים. הוא עקב אחר דונאדוני עוד שזה היא רק נער רזה בברגמי (*לברר איפה נולד) שסירב לאכול פסטה. נובוטני טלפן לכל עוזריו של קומאן – בכל זאת, הוא שכב עימם בתעלה – ומצא שהוא בלתי נסבל וממש לא מתאים. נובוטני עשה תחקיר מקיף על רב מאמני הכדורגל בעולם וגילה – באמת שרק ברקוביץ מתאים. באמת באמת.

נובוטני עורך ספורט בחסד. הוא כותב רק את מה שעל ליבו ועל ראשו. וכשנובוטני רואה שיש ארבעה-עשר (מדגם מייצג) אנשים בארץ שלא רוצים את הקוסם כמאמן, זה מציק לו. אז הוא התחנן לכתוב טור על זה. הוא חשק להעלות על הכתב עד כמה ברקו שלו – אהוב ליבו – מתאים. אבל רק בקטע מקצועי כמובן. הרי לברקו יש עשרות שנים של ניסיון*.

נובוטני נביא. הוא יודע שרק אייל יכול להצליח. הוא קנה כדור בדולח ביריד במינכן (בזמן שהוא בירר מידע על קלינסמן וישב לארוחה עם ואן-חאל) ומאז הוא יודע מה יקרה. ונשבע לכם בחדק של קורנליוס – הכדור הראה לנובוטני את אייל יורק על מישהו עם תלתלים לבנים. זה חייב להיות סימן. רק ברקו.

נובוטני הוא איש תקשורת בחסד. הוא כותב את האמת, הוא שולט ברזי המקצוע, הוא איש אשכולות. נובוטני ראוי לקידום. לא יעלה על הדעת שבחור כזה, עם מרפקים, ביצים ומח אנליטי, עדיין בסך-הכל עורך באתר הספורט המגעיל ביותר בעולם כולו.

גם אני מאוהב בנובוטני. ואתה?

אה, וכמובן: רק ברקו! ודונאדוני בן זונה.
נו, איך אני?! אופירה, joosibear@gmail.com, אני מחכה להצעת עבודה.



* זכויות היוצרים למשפט הנ"ל שמורות למלך העיתונאים בכל העולם כולו, מר גיא נובוטני**.

** שם אילוסטרציה. לשם אין קשר לכתבה, שהיא אילוסטרציה בפני עצמה.

3 תגובות:

  1. חזקקקקקקקקקקקקקקקקק!!!
    אורן הכותב הכי מוכשר והכי חתיך בכל העיררררררררררר!!!וואבבבבבבבבבבבבבב!

    השבמחק
  2. אורן לא מתאים לכתוב על עצמך חתיך, זה קצת מוגזם, אפילו בשבילנו....

    השבמחק
  3. אוהד הפועל חיפה בעבר19 בפברואר 2010 בשעה 18:44

    מקסימום שיעזור לאחיו ניר לנהל חנות בגדים בקריות
    (והכוונה לברקו לא לאורן שגם לו אח ניר אבל הוא אח-לה)

    השבמחק