יום ראשון, 9 במאי 2010

רק הפועל / אורן יוסיפוביץ



מכבי לא הרסה להפועל אליפות. לא מול חיפה בשני, ולא בדרבי במוצ"ש. הפועל הרסה להפועל אליפות. רק הפועל. כשם שהבונקר של מוריניו לא היה עובד אם ברסה היו רוצים יותר, כך המבצר של נמני היה קורס אם רק משהו אחד היה שונה.

אם הקורה-פנימה של גילי נגד באר-שבע לא הייתה הופכת לקורה-החוצה כמו אמש. לו הסיבוב וגול של לאלא מהדרבי ההוא לא היה סיבוב ושטראובר. אם דה-סילבה היה כובש כמו מול אשדוד ולא ממשקף כמו נגד מכבי. אם ולו ואם ולו.

אפשר לנתח את הגורמים, את המסקנות ואת ההשלכות של המשחק של מכבי מול חיפה והמשחק שלהם היום. זו תהיה סתם טחינת מים. מה שהפריד, בסופו של דבר, זו לא ותרנות מול מלחמה, ולא טיול מול בונקר. זה לא שבירת הסטטוס-קוו ביציעים, לא שאננות מדומה ולא ראיון מלוקק ברדיו. ההבדל בסך הכל טמון בכדור אחד ברשת. חיפה הכניסה בשתי הפעמים, הפועל כשלה מלהכניס. 85 שערי ליגה ב-33 מחזורים ומחזור 34 שחון כנראה שהרס הכל. שחון כי קורה ומשקוף והחוצה ושטראובר.

אפשר גם לדבר על מגיע ועל לא, ועל הקיזוז והאם ספורטיבי. הקיזוז הינו עובדה קיימת, וכך גם העובדה שהאליפות תגיע למכבי חיפה. היא תגיע לה כי לאחר 35 מחזורים, 30 של ליגה רגילה ו-5 מחזורי פלייאוף, לה יהיה את מספר הנקודות הגבוה ביותר מבין 16 קבוצות, אחרי הקיזוז. זה יגיע לה כי היא כן שמה גול בדקה ה-86, והפועל לא. בגלל זה יגיע לה. לא חוק ולא ספורטיביות, לא טור של פרשן ולא זעקה של עסקן.

אני בספק אם נראה אי פעם הפועל טובה כזו, מרשימה כזו, קטלנית כזו. אבל כל הטוב, הרושם והקטלניות שלה יסתכמו עם מקום שני, קמפיין אירופאי מכובד וגביע במקרה הטוב. אומרים שלא מספיק להיות טוב, ושרוע זה דבר טוב כשהוא בצד שלך. הפועל הייתה יותר 'טובה', חיפה יותר 'רעה'.

ולגבי ה'מכוערת'? מכבי עשתה מה שהיא יכולה. בשני המשחקים היא שיחקה מול יריבות שגדולות עליה בכמה מספרים ובכל המישורים. כנראה שבונקר זה במודה, תשאלו את אלו מבירת האופנה. נמני אוגר עוד נקודה במאזן הדרבים (ניצחון עדיין אין לו), אבל התיקו אמש, כמו זה שבשנה שעברה, זה כנראה כל מה שהמועדון הזה יכול להוציא מדרבי. אין טענות לשיטת המשחק בה נקט נמני. זו הייתה הדרך היחידה שלו להימנע מעוד תבוסה - שילוב של בונקר מתוכנן היטב, וקורה ומשקוף והחוצה ושטראובר.

4 תגובות:

  1. לא בטוח עדין שהאליפות תגיע לכרמל, אבל בשביל כל מי שאוהב כדורגל. אני מקווה שהמתח המלאכותי הזה שדר' לוזון יצר לא יהפוך את הטבלא.

    השבמחק
  2. הכל נכון.
    המח יודע שכל מה שהיה צריך זה שינוי של עשירית מעלה, של אחוז אחד בעוצמה של רוח קצת יותר חזקה והקורה הופכת לשער וכל היום הזה אחר ועדיין אין בזה נחמה.

    עונה מופלאה. נהנתי מכל פעם שעשיתי את הדרך הארוכה מהגליל לבלומפילד. זו אחת העונות מלאות החוויות שזכורות לי. פשוט היה תענוג להיות אדום השנה וכן, גם בנקודות שבהם לא הצלחנו באותם מקומות שאיבדנו נקודות השנה, גם שם היה תענוג להיות אדום. כי אנחנו נהנים גם מהסבל.

    עונה שלמה נהדרת וממשחק הבית האחרון אני יוצא בתחושת אכזבה כ"כ גדולה.
    בעיקר כי כמו שאמרת, הכל היה תלוי בנו.

    אין לי טענות למכבי על המשחק אתמול (חוץ מכמויות אדירות של ביזבוז זמן - אבל כל קבוצה הייתה נוהגת כך).

    השבמחק
  3. אם לא מכבי חיפה מכבי תל אביב אוכלים 4 בדרבי הזה!!!! מכבי חיפה נתנה לנימני לגיטימציה ומוטיבציה לשחק כפי ששיחק.הפועל תל אביב שילמה מחיר כבד על יריבות רבת שנים אל מול המועדון הצהוב, וזהו מחיר האליפות. מדברים על כך שהכדורגל אינו ספורטיבי, אך הכדורגל אינו שונה מכל עסק אחר, שכן בכל עסק מסודר ישנה מחלקת הנהלת חשבונות והיא זו שדאגה שהפועל תשלם את מחיר היהירות והיא זו שדאגה להוציא קבלה עבור הצדק לכבוד האלופה החדשה מכבי חיפה. שלא יבואו בטענות על כך שמכבי לא נלחמו נגד חיפה, לא מכיר אחד בעולם הזה שיעשה וילחם אל עבור השונא הכי גדול שלו אז תפסיקו להיתמם, עדיף להיות אמיתי ולהפסיד מאשר להיות צבוע מנצח.
    אשמח לתגובת הכותב המוכשר אורן יוסיפוביץ

    השבמחק
  4. הכותב (הלא-מוכשר בעליל) מסכים איתך לגבי העניין של הבדלי הגישה במשחק, שפלר אריקסון, אך ממש לא מסכים לגבי עניין השאננות. לדעתי לא היתה כזו.

    מה שכן, מוכח ששיטות הליגה מפסידות משהו במחזורי הסיום. כמו שלמכבי לא היתה סיבה להתאמץ מול חיפה, כך לוויגאן מול צ'לסי, לסטוק מול יונייטד, לבילבאו מול ריאל ולכל קבוצה בלי ערך למשחק מול קבוצה עם ערך.

    אבל אין מה לעשות. הפועל היתה צריכה לנצח עקב הבדלי הרמות המשמעותיים, כמו שחיפה בסוף ניצחה את בית"ר.

    השבמחק