יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

הגול או כלום / אורן יוסיפוביץ

הערב ב'נווה המדבר על-שם רמת-גן' תסיים מכבי חיפה את הקמפיין האירופי שלה לעונת 2009/10. לא ניכנס למידת ההצלחה החיפאית – יש הגורסים שעצם ההעפלה לצ'מפיונס היא הישג כביר ויש הטוענים שהקמפיין הוא כשלון מוחלט. כל אחד וגישתו.

אך בדבר אחד אין מקום לאובייקטיביות, אין שני צדדים – התקשורת מבזה את מכבי חיפה של הצ'מפיונס יותר מאשר מכבי חיפה מבזה את עצמה. אמנם זה יפתיע שעבדכם הלא-נאמן מגן על הכרמליסטים, אך פשוט בלתי נסבל בעליל להתעסק בשאלת "יבקיעו או לא?".

מבחינת שלב הבתים עד עכשיו, הרי שחיפה נכשלה. 0 נק' ו-0 שערים הם מספרים עלובים, לא משנה מול מי משחקים ולא משנה יוקרת המפעל. בחמשת המשחקים שהיו רלוונטיים חיפה לא צלחה. ההפסדים מאכזבים, וכך גם עמודת ההבקעות בטבלה. אבל פה זה נגמר.

המשחק היום לא רלוונטי. לא לחיפה, לא לבורדו ולא לבית בו הן משחקות. כל קדימון או אייטם ב"יציע העיתונות" אודות הגעת הגול המיוחל במשחק היום 'מעניקים' לחיפה מעמד מוזיל, מבזה ומשפיל.

ומה? אם יובקע הגול אז זה יהיה קמפיין מוצלח? אז העונה האירופאית תחשב להצלחה? אם חיפה תנצח 4:0 את ההרכב השני של בורדו זה יחשב למשהו?

לא. לכלום. אולי טיפה כבוד וחיזוק. קמפיין הבתים של הצ'מפיונס היה קמפיין רע לחיפה, וזהו. הוא נגמר במשחק במינכן. אין מה להוסיף אודותיו. מספיק כבר לדבר על הגול שיבוא או שלא. אם יגיע – יגיע. אם לא – אנקדוטה.

אלו שמראיינים את שחקני חיפה ומאמנה אודות הבקעת גול יחיד מחזירים אותנו הרבה שנים אחורה. למרות שאינני מאוהב בקבוצה של אלישע, לא מכבודה להיות במצב הזה.

3 תגובות:

  1. ווינר:
    חיפה - 2.05
    בורדו - 2.85
    תיקו - 3

    כסף קל..

    השבמחק
  2. לא חבל על הכסף?
    עדיף ללכת על ויקטור צ'נדלר:
    חיפה - 2.3
    בורדו - 3
    תיקו - 3.2

    השבמחק
  3. מי אמר שישראלים לא עושים היסטוריה?
    חיפה עשו דבר שמעולם לא היה ב-17 שנות מפעל ושלעולם לא יחזור..

    השבמחק