יום שבת, 12 בדצמבר 2009

נעים אבל קצת פחות / אמיר דב

לא מפתיע אותי שהפועל ירושלים מציגה את הכדורסל הכי טוב שלה דווקא בתקופה פחות טובה של יובל נעימי, תקופה בה מקומו של הגארד ברוטציה של האדומים חוזרת למימדים סבירים. בכלל, כל הפסטיבל סביב נעימי באותו שבוע של סלי ניצחון היה בעיני מוגזם, מוזר ולגמרי חסר פרופורציה.

נכון, הבחור ווינר, אי אפשר לקחת לו את זה. יש לו ביצים, הוא לוקח את הכדור ברגעים החשובים, ובמקרים רבים גם עושה את הנקודות. אבל ההשוואות לקטש, והציטוטים של מאמניו מגן חובה ועד גבעת שמואל שפתאום נזכרו שתמיד היה לו את זה, היו פשוט מגוחכים.

נעימי אולי באמת מזכיר את קטש. פחות ביכולת על המגרש, יותר בעניין הזה שלקבוצה מאד קשה להגיע להישגים כשהכדור בידיים שלו 40 דקות. נכון, הוא מוסר, אבל רק אחרי שהוא מחזיק את הכדור 20 שניות. כשהוא לא עם הכדור הוא לא עוזר לנהל את ההתקפה אלא נעלם באחת הפינות, והזריקה שלו מבחוץ עדיין בינונית במקרה הטוב. בנוסף אני לפחות מקבל תחושה של יהירות מכל מהלך שלו. החל מהכניסות לסל כשרק יד אחת אוחזת בכדור, וכלה בהליכה אחורה עם היד מונפת אחרי כל זריקה משלוש, גם בערב של 0 מ-4.

 שלא תבינו לא נכון, אני באמת אוהב את הבחור, ואפילו חושב שהוא כדורסלן מצוין. גם השילוב שלו עם יוגב אוחיון חכם מאד לדעתי, שני שחקנים שפחות או יותר משלימים אחד את השני בתכונות על המגרש, ויכולים ליצור קו אחורי ישראלי מלהיב ומרענן שלא ראינו מקבוצת צמרת במחוזותינו בשנים האחרונות. אבל נעימי הוא עדיין לא כוכב בקבוצה בסדר גודל של ירושלים, או לפחות בסדר הגודל שהיא הייתה רוצה להיות. וכדאי שגם הוא יבין את זה. כי אם הוא רוצה לשחק 35 דקות בערב ולסיים כל משחק עם 20 נקודות, אשקלון ורמת-גן מחכות ממש מעבר לסיבוב.


4 תגובות:

  1. הפועל ירושלים13 בדצמבר 2009 בשעה 14:05

    נעימי הפוינט גארד הישראלי מספר אחת היום!!

    השבמחק
  2. כריס פול לא רואה אותו

    השבמחק
  3. שטויות הוא הרבה יותר טוב מכריס פול

    השבמחק
  4. יובל נעימי, כריס פול הרבה יותר טוב משטויות

    השבמחק