יום ראשון, 13 בדצמבר 2009

שני צבעים לדצמבר / אורן יוסיפוביץ


בתמונה: לא אצטדיון גרין בנצרת עלית. קאובויס-סטאדיום

כיאה למדינה ספורטיבית שמאמינה בקללות עז, בניינים גבוהים ובמבינו, האמריקאים תולים עצמם בסטטיסטיקות. והסטטיסטיקות הללו מוצאות שהדאלאס קאובויס מתקשים לנצח בדצמבר ואילך.


הקאובויס לא ניצחו משחק פלייאוף מאז 1996, ובשש השנים האחרונות מאזן דצמבר שלהם עומד על 10-18 מעליב, כולל ההפסד לג'איינטס בשבוע שעבר. המאזן של דאלאס מראה 8-4 והם ביחד עם האיגלס בראש ה-NFC מזרח, כאשר הניו-יורקים נושפים בעורפם עם 7-5.

השנה הבעלים ג'רי ג'ונס כבר לא יקבל דצמבר עלוב. המאמן ווייד פיליפס מרגיש שאם לא השנה הוא יתייצב בלשכת האבטלה, כי מיסטר ג'ונס מוציא כל-כך הרבה כסף על הבוקרים שלו שהוא כבר חייב לראות תוצאות בשטח.

ואם כבר בענייני שטח עסקינן, ג'ונס דאג לשטח הכי טוב בעולם. ה"קאובויס-סטאדיום" נפתח השנה – היכל ספורט מרהיב שיכול להכיל בין 80 ל-110 אלף אנשים (תלוי ביציע עמידה ובמצב הרוח). עלות הפרויקט הוערכה ב-1.3 מיליארד דולרס. בתקרת האולם (והעולם) נמצא מסך בגודל 49 על 22 מ' (הגדול ביותר בעולם) כדי שמי שדואג האם יראה או לא – לא ידאג כלל. רק המסך עלה 40 מיליון דולר. מעניין האם יש שם מערכת ניקוז.

הערב (23:15, METV) הצ'ארג'רס מסן-דייגו מגיעים למתקן היקר הזה. החברים של פיליפ ריברס ניצחו 7 משחקים רצופים והם במקום הראשון ב-AFC מערב.

דצמבר אמנם שחור משחור כלפי הטקסאנים אך לקבוצה מקליפורניה הוא יותר ממאיר פנים. הצ'ארג'רס נוצצים בחודש האחרון בשנה עם 15 ניצחונות ב-15 המשחקים האחרונים. ההפסד האחרון שלהם בדצמבר היה ב-2006, שיא NFL. השיא הקודם היה שייך ל... דאלאס קאובויס של 1972. המפגש האחרון בין שתי הקבוצות היה ב-2005, אז ניצחה דאלאס, שמובילה 6-2 בסדרה בין שתי הקבוצות.

בחזרה לאספקטים ספורטיביים, דאלאס חייבת משחק אחראי מהקוורטרבק טוני רומו והגנה קשוחה מתמיד, מפני שמולם ניצבים הצ'ארג'רס הלוהטים, עם ים של כשרון התקפי (ריברס, LT, ספרולס, גייטס, ג'קסון, פלויד ורבים וטובים).

אחרי פתיחת עונה גרועה הקבוצה של נורב טרנר סוף-סוף חיברה ניצחון לניצחון והם במומנטום חיובי. הערב יהיה להם מבחן אמיתי. סן-דייגו תעלה למשחק אחרי שכבר תדע מה עשתה יריבתה לבית, דנבר, שתתארח אצל הקולטס הבלתי מנוצחים. עם קצת עזרה מקבוצות אחרות, ריברס וחבריו יכולים להבטיח מקום בפלייאוף עם ניצחון הערב.

המשחק אמור לענות על שאלות רבות. האם רומו יכול להחזיר את דאלאס לימיה העליזים? עד כמה משפיע האצטדיון החדש על הקבוצה של אמריקה? האם הצ'ארג'רס באמת מסוגלים ללכת עד הסוף עם התקפה סופר-מוכשרת והגנה 'דרדלה'?

מעל הכל יונחו להם דצמבר העלוב של הקאובויס, הדצמבר-סטריק המדהים של הברקים והמסורת האמריקאית שמתעקשת לחפש סטטיסטיקה ומשמעות בכל דבר שזז.

תחזית: ניצחון דחוק לצ'ארג'רס*; האמריקאים ימשיכו לחפש משמעות.

*מיותר לציין שכותב שורות אלו עומד על מאזן מדהים בהימורי הפוטבול השנה, מה שמבטיח טעות בתחזית הנ"ל.






תגובה 1:

  1. נגמר 20:17 לסן דייגו. (מי חזה ניצחון דחוק להם?)
    8 ניצחונות רצופים.
    16 ניצחונות רצופים בדצמבר.

    דצמבר הרע של דאלאס נמשך.

    הימורי השבוע על 11/13.
    מישהו רוצה להשקיע כסף?

    השבמחק