יום שלישי, 22 בדצמבר 2009

הפטריוטיזם הוא מפלטו האחרון של הנבל / יואב זיו

על המשפט הנהדר הזה חתום סמואל ג'ונסון, אחד מאנשי הספרות הבולטים שחיו באנגליה.


באומרו את המשפט הנוקב הזה, אין הוא מבקש לתקוף את הפטריוט או את הפטריוטיזם בכלל, כי אם אנשים אופורטוניסטים שלפתע משתמשים בפטריוטיות כאידיאליזם.

אני קורא היום בעיתון על כך שבן סהר הגיע לארץ ובמסגרת ה"הסדר" עמו, יצטרף לחיל החינוך, ירצה בפני בני נוער ויעודד אותם להתגייס לצה"ל.

אז הסאגה סביב שירותו של בן סהר כבר הגדישה את הסאה, ונמאס להתעסק איתה ולשמוע עליה. ואני גם לא זוכר ממתי מדינת ישראל בכלל וצה"ל בפרט, מגיעים להסדרים עם המשרתים בהם (אני זוכר שכהתגייסתי, ביקשתי להגיע ללהקה צבאית, אך קצין המיון אמר לי שאני עולה על האוטובוס לשבטה, לחיל התותחנים. משום מה, איתי לא הגיעו להסדר).

אבל באמת - לתת לילד הזה, שאם רק היה יכול היה מוותר על השירות הצבאי כליל, להרצות בפני בני נוער על חשיבות השירות בצה"ל?

מסכנים בני הנוער.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה