יום חמישי, 24 בדצמבר 2009

ילדים טובים מחפשים ילד רע / יואב זיו

להלן מספר עובדות:

1. ארסנל היא הקבוצה (נכון לכתיבת שורות אלו) שמשחקת את הכדורגל הסקסי והשוטף ביותר, עם הנעת כדור כמעט מושלמת, יציאה מהירה וקטלנית למתפרצות והרבה ברק.

2. המנג'ר ארסן ונגר, טען בראיון לפני כחודש שעומדת לרשותו ההתקפה הטובה ביותר שהייתה לארסנל בכל הזמנים. אז נכון שתיירי הנרי, מלך השערים של הקבוצה בכל הזמנים, שיחק שם בשיאו והיה בלתי ניתן לעצירה, אבל סביבו לעולם לא היו מספיק כלים התקפיים נוספים. לונגר היום בסגל שחקני התקפה נהדרים כדוגמת ואן-פרסי, אדוארדו, וולקוט, קרלוס ולה, בנדטנר וארשאבין, אליהם מצטרפים שחקני קישור התקפיים נהדרים כדוגמת פברגאס, נאסרי, רוזיצקי ועוד.

3. ארסנל נמצאת כרגע 6 נקודות מהמקום הראשון, עם משחק חסר, ונחשבת כמתמודדת רצינית לאליפות, אך כאשר הגיעה צ'לסי למגרשה של ארסנל, מצוידת בקישור קשוח המכיל את למפארד, באלאק, אסיין ואובי מיקל, היא לא התקשתה לפרק את התותחנים 3-0.

4. האליפות האחרונה בה זכתה ארסנל הייתה בעונת 2003/2004, והיא הייתה השלישית תוך 6 עונות כולל 4 גביעי ליגה. התואר האחרון בו זכתה ארסנל היה גביע הליגה בעונת 2004/2005.

5. פטריק ויירה, אחד הקשרים האחוריים הטובים ביותר בתולדות המשחק הצטרף לארסנל בעונת 1996/1997 והיה שותף לכל התארים וההצלחות של ארסנל בשלהי המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21, כולל בעיטת הפנדל המכריעה בגמר הגביע האחרון בו זכתה ארסנל. ויירה עזב את ארסנל בתום אותה עונה.



מניתוח מהיר של העובדות ניתן להבין די בקלות מה הבעיה של ארסנל בשנים האחרונות, ולמה בדיוק היא זקוקה כדי לבצע את קפיצת המדרגה הדרושה ולהפסיק להלחם על תארים, אלא גם לזכות בהם. עם כל הכבוד לקבוצה הנחמדה והסקסית שבנה ונגר, ללא קשר אחורי אמיתי במרכז המגרש, מה שבפי אנשי הכדורגל נקרא גם 'גרזן', ארסנל תמשיך לחטוף בראש בקלות כאשר תתמודד עם קישור קשוח כדוגמת צ'לסי.

גם כאשר הגיעו לגמר ליגת האלופות, שיחקו בקבוצה ג'ילברטו סילבה הברזילאי המצוין, ומתיאו פלמיני, שהיוו מרכז שדה חזק ואיפשרו לקבוצה ללכת כמעט עד הסוף. מאז שוחררו השניים, אין בסגל של ארסנל קשר אחורי אחד לרפואה. אז לעתים אלכסנדר סונג הקמרוני, שהוא בכלל בלם, נותן תמיכה בעמדת הקשר האחורי, אך למעט זה - כלום.

לטובת הקורא ארסן ונגר, הנה 5 שמות שיכולים לשדרג את הקבוצה מיידית, ויכולים להיות זמינים בחלון ההעברות הקרוב.

1. פרננדו גאגו- קשרה האחורי הפנטסטי של ריאל מדריד, אשר לאחר הגעתם של לסאנה דיארה וצ'אבי אלונסו, חל פיחות במעמדו בקבוצה. הוא אמנם חלש יותר בחלק ההגנתי, אך יודע לנהל משחק מצוין ולבצע מעבר מהיר מההגנה להתקפה.

2. ממדו דיארה- ראה ערך גאגו, גם הוא מריאל מדריד, שחקן קישור אחורי קלאסי, נהדר במשימות הגנתיות ובבניית התקפות המעבר, ואף נוהג להצטרף לעתים תכופות לחלק ההתקפי.

3. מוסה סיסוקו- קשרה הצרפתי בן ה-19 של טולוז הצרפתית, כבר ערך הופעות ראשונות במדי צרפת הבוגרת ונחשב לקלוד מקאללה הבא.

4. חאבייר מסצ'ראנו- קשרה של ליברפול, גרזן אמיתי, בעל בית במרכז המגרש, ויכול להוות אופציה עבור ארסנל, שכן ליברפול מצויה במשבר כלכלי עמוק, והצעה אטרקטיבית תוכל להעביר את השחקן לאצטדיון האמירויות.

5. פטריק ויירה- כן, כן, מדובר באותו פטריק ווירה, קפטן הקבוצה לשעבר שהיה שותף לכל התארים הנ"ל. הקשר הצרפתי המשחק באינטר הפך העונה לשחקן ספסל בקבוצתו של מוריניו, והודיע כבר שהוא מעוניין לעזוב. הוא יכול להיות הפתרון המושלם לארסנל, שכן הוא כבר מכיר את המערכת ואת ונגר, ויוכל לשמש כגננת במרכז השדה לחבורת הילדים שירוצו קדימה לתקוף.

ונגר, נא לשלוח את עמלות הסקאוטינג למערכת ג'וסיבר. תודה.

4 תגובות:

  1. חצי שנה התמקחתי עם זניט על ארשבין, אתה חושב שבכזו קלות מוציאים ממני עמלה?

    השבמחק
  2. ארסנל השנה קבוצה מושלמת אבל בלי חוצפה מה שיש למנצ'סטר שהיא לא מושלמת וצ'לסי האפורה.והקבוצה שאני אוהד מילדות ליברפול עם שלל פיצועות שג'רארד לא חד......אין ספק שארסנל מועמדת לאליפות רק מועמדת

    השבמחק
  3. צ'לסי אפורה? לא ממש... מנצ'סטר בלי רונלדו וטבז אפורה לא פחות.
    תראה מי משחק שם - מייקל קאריק, פול סקולס, פארק, אנדרסון, ריו פרדיננד, וידיץ'.... הכי אפור שיש

    השבמחק
  4. מסכימה עם כל מילה.
    ורכש טוב יוסיף עניין לא רק לליגה האנגלית אלא גם בליגת האלופות וארסנל תפסיק להיות כלכך "ברקע"

    אהבתי את הטור.

    השבמחק