יום שישי, 18 בדצמבר 2009

אנדריי הולך ואנדריי בא / יואב זיו


המלך החדש? אנדריי-פייר גיגנאק


אנדריי שבצ'נקו הוא ללא ספק אחד משני החלוצים הגדולים ביותר בעולם הכדורגל בשני העשורים האחרונים. החלוץ האוקראיני המוכשר עלה לקבוצת הבוגרים של דינמו קייב כאשר היה בן 18, והחל לתת תפוקה מיידית.
בשנת 1997, כאשר הוא בן 21 בלבד, כבר הוביל את דינמו קייב לרבע גמר ליגת האלופות, כשבדרך כובש שלושער מדהים בשלב הבתים נגד ברצלונה. בעונה לאחר מכן הכישרון הצעיר סחף את קייב שלב אחד גבוה יותר, עד לחצי גמר האלופות כולל 3 שערים כדי להדיח את ריאל מדריד הגדולה ברבע הגמר, ושני שערים מול באיירן מינכן בחצי הגמר. את עונה אותה סיים עם 40 שערים ב-44 הופעות!


זו כמובן הייתה עונתו האחרונה בקבוצה לפני שנרכש ע"י מילאן, במדיה זכה באליפות, גביע וגביע אלופות, ובסך הכל ב-283 הופעות במדי הקבוצה כבש 188 שערים.

לאחר ביקור קצר בלונדון אצל צ'לסי, ועוד חצי עונה במילאן, החליט אנדריי לחזור העונה הביתה כדי לסיים את הקריירה במועדון בו גדל.

וכאילו הייתה כאן התערבות אלוהית - דעיכתו של אנדריי אחד, מגיעה יד ביד עם עלייתו של אנדריי אחר.

מדובר בחלוצה הצרפתי הפנטסטי של טולוז, אנדריי-פייר גיגנאק (אגב התערבות אלוהית - מבדיקה קצרה התגלה שבמסגרת הסכם ערים תאומות, טולוז היא עיר תאומה של לא אחרת מאשר... קייב. וגם של תל אביב).

גיגנאק עשה בשנתיים האחרונות עלייה מטאורית. הוא נרכש לפני שלוש שנים ע"י טולוז מלוריין, במדיה כבש 9 שערים, אך בעונתו הראשונה במדי הקבוצה הסגולה מדרום-מערב צרפת כבש שני שערים בלבד. העונה האחרונה הייתה סיפור אחר לגמרי. גיגנאק הראה יכולת שיא, כבש 24 שערים והוליך אותה עד למקום הרביעי ולהשתתפות בליגה האירופית השנה.

לגיגנאק יש הכל. מהירות, חדות, יכולת ריכוז מדהימה מול השער, מיקום ברחבה עם סיומת מעולה ואפילו בעיטה חזקה מטווחים רחוקים. תוסיפו לכך את נתוניו הפיזיים הנהדרים - 187 ס"מ ו-83 ק"ג, ותקבלו חלוץ חזק ואגרסיבי, בעל כושר גופני נפלא ומשחק ראש לא רע בכלל.

גיגנאק ערך לאחרונה הופעות ראשונות במדי הטריקולור, וכבר מסומן כדבר הבא באירופה.

מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, יובנטוס ומילאן הן רק 4 קבוצות מבין רבות שצריכות להתחזק בחלוץ בדחיפות. אני בכלל לא אופתע אם כבר בחלון ההעברות הקרוב נראה את גיגנאק לובש את החולצה של אחת מהן.

המלך אנדריי מת- יחי המלך אנדריי החדש!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה