יום רביעי, 9 בדצמבר 2009

המשבר הארגנטינאי / אמיר דב

ראיתי אתמול את מריאנו אידלמן באולפן ליגת האלופות וצצה לה מחשבה בראשי. לא מעט פעמים בשנים האחרונות נתקלתי בכתבות אשר תוהות על כך שהעליה הרוסית לא תרמה למדינתנו אפילו כדורסלן ראוי אחד, למרות המסורת המפוארת. עכשיו, בעיקר בזכות מריאנו, יש לי תהיה קטנה משל עצמי. למה הארגנטינאים לא יכולים להביא איזה כדורגלן?

אין לי מושג לגבי גודלה של קהילת הארגנטינאים בישראל, ואני ממש לא הולך להפציץ פה נתונים סטטיסטים שיוכיחו שהיא אמורה להוציא איזה כוכב. אבל האמת היא שאני מכיר די הרבה כאלה, לפחות חמישה באופן אישי. ואני לא מכיר יותר מדי אנשים אז כנראה שיש הרבה. כולנו מכירים גם את יהודה ארם, מריאנו, פבלו רוזנברג ועוד כמה ששכחתי, אז דחילק, לא יכלו לשלוח גם איזה כדורגלן?

באמת שאני לא מבקש הרבה. לא ביקשתי איזה מסי או באטיסטוטה. אפילו לא דייגו סימאונה או אז'אלה. תנו לי משהו קטן, מין מקסי רודריגז כזה או חזוס דאטולו. עדיפות לאוריינטציה התקפית, בכל זאת ארגנטינאי, אבל במצב של היום, אפילו על בלם אני מוכן להתפשר.

גם ככה חצי מדינה מעודדת אותם כל מונדיאל (זה הכחול לבן?), וגם ככה הם נפגשים כל שבת לשחק כדורגל ולעשות על האש בשפיים (מריאנו אמר), אז באמת נראה לכם הגיוני שלעלייה האתיופית יהיו יותר נציגים בליגת העל מאשר לעליה הארגנטינאית?

ולא, ישראלביץ' לא נחשב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה