יום רביעי, 23 בדצמבר 2009

סוף האולם הישן ותחילת העולם החדש / צחי שדה

מדברים הרבה וכותבים הרבה (כולל בבלוג הזה), על מצבו הקשה של הכדורסל הישראלי. יש יותר מדי זרים גרועים, אין מספיק דקות לשחקנים ישראלים, אין זהות. הכול נכון, כולם צודקים.

חלק גדול מכל הבעיות האלה נגרם בגלל ניהול לקוי של בעלי קבוצות הכדורסל הישראליות, וניהול קבוצה אחת שהוא לרוב מצוין אך גם דורס את שאר הקבוצות ומונע מהן להתקדם (ברור לי שאפשר להתווכח על זה אבל זה לא העניין כרגע).

לכן היום הוא יום ענק לכדורסל הישראלי ולספורט הישראלי, ויום עצום לחברי עמותת הפועל אוסישקין ואוהדי הפועל תל-אביב. היום הוכח שאוהדים יכולים לקחת את גורלם בידם. הם לא חייבים לסבול ניהול כושל, לעמוד מהצד, לקלל ולהתבכיין. הם יכולים לעשות את השינוי במו ידיהם.

האמת שזה לא הוכח היום. זו כבר השנה השלישית שהפועל אוסישקין מעמידה קבוצה שדורסת את הליגה שבה היא נמצאת, תורמת לקהילה ומציגה ניהול נקי מכל רבב.

אבל היום הגיע היום שכל אוהד הפועל חלם עליו מאז הוקמה הפועל אוסישקין. סופה של "הפועל שאול" (כפי שאוהדי הפועל מכנים את קבוצת הפועל תל אביב המקורית של שאול אייזנברג), והפיכת הפועל אוסישקין לקבוצת הכדורסל היחידה שתיקרא הפועל תל-אביב ותייצג (כמו שייצגה מאז יום היווסדה) את האוהדים האדומים.

ברור שהמאבק שלשמו הוקמה הפועל אוסישקין עדיין לא תם. לקבוצה עדיין אין אולם שמתאים למידותיה, למרות שסוף-סוף עיריית תל-אביב החלה להראות נכונות בנושא, והחלה לנקוט צעדים ראשוניים לעבר בניית אולם כדורסל עירוני חדש שישמש גם את קבוצת הכדורסל של הפועל בעיר.

עניין השם הוא מבחינה עקרונית צעד די זניח בדרך. הקבוצה קיימת, עם תקציב מסודר ומבוסס, ספונסרים וניהול קפדני. אך אין לשכוח שהקמת הקבוצה הייתה על בסיס רגשי שהשם "הפועל תל-אביב" עומד במרכזו, ואין ספק שלאלף חברי עמותה נוכחיים בהפועל אוסישקין ההודעה על עניין השם גרמה לדפיקות לב מוגברות, ולהתרגשות של ילד בן 5.

בליגת העל בכדורסל הנוכחית יש אולי 5 קבוצות עם בסיס אוהדים רציני שדוחף את הקבוצה ומהווה פקטור כלשהו בהישגיה. אחת מהקבוצות האלה, הפועל חולון, מדשדשת בתחתית הטבלה ותישאר בליגה רק אם ימצאו שתי קבוצות גרועות ממנה.

וזאת, לדעתי, היא הבעיה האמיתית של הליגה הזאת. משום שכמו שהוכיחו אוהדי הפועל תל-אביב, אוהדים בהחלט יכולים להקים קבוצה, אך אין זכות קיום לקבוצה בלי אוהדים.

נ.ב

אחד הנושאים שמטרידים את חברי העמותה בהפועל אוסישקין עכשיו עם שינוי שם הקבוצה, הוא האם להשאיר את ה"אוסישקין" בתוך השם ולקרוא לקבוצה "הפועל אוסישקין תל-אביב" או להוריד אותו ולחזור ל"הפועל תל-אביב". אני חושב שאוסישקין צריך להישאר, לפחות עד שיבנה אולם חדש לקבוצה.
יש חברי עמותה אחרים שחושבים אחרת. אבל אין מאושר ממני לדעת שהנושא הזה יוכרע בהצבעה דמוקרטית שבה ישתתף כל מי ששילם 300 ₪ וזכה להיות חבר עמותה בהפועל אוסישקין.

במצב הספורט הישראלי עת מתדפקת 2010, זהו בהחלט חידוש מרענן.

2 תגובות:

  1. השם אוסישקין צריך להישאר עד שתושגנה שתי המטרות שהוצבו עם הקמת הפועל אוסישקין : חזרה לליגת העל בדרך ישרה נטולת קומבינות (מהסוג שאבנר קופל מהרהר בהן) והקמת אולם חדש שישרת את הקבוצה.
    גם לאחר השגת שתי המטרות עדיין אפשר יהיה לשקול את המשך השימוש בשם אוסישקין משום היותו בעל משקל ריגשי רב וגם משום שהוא עדיף על פני שמה של חברה מסחרית כלשהיא בתווך שבין "הפועל" ובין "תל אביב".
    הסקר בפורום שדים מציג שיויון בין המצדדים בהפועל תל אביב ובין מי שמבקשים להיות הפועל אוסישקין תל אביב וגם החלוקה הזו מעידה עד כמה השם הפועל אוסישקין חדר ללבבות.

    השבמחק
  2. אני מסכים איתך לגמרי, אבל גם מקבל את דעתם של אוהדים אחרים שצריך לחזור לשם המקורי מכיוון שזה השם של הקבוצה שאותה הם אוהדים..
    בכל מקרה זה ממש מרגש שאילו הן הבעיות שלנו עכשיו.

    השבמחק