יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

הדשא של השכן ירוק יותר / אורן יוסיפוביץ


בתמונה - משחק ביתי ויושר ספורטיבי

מעשה שהיה כך היה. המגרש של סכנין נפסל לאירוח מפאת ליקויי בטיחות. חשבו הסכנינאים – רצו קריית שמונה, ואז התברר להם שזה ממש יקר ולא נח. מעבירים את המשחק למגרש המזוהה יותר מכל עם יריבתה.

ראשית, יכול להיות שהחלטת המשטרה לסגור את דוחא לא נכונה. אני לא מבין גדול בסידורי אבטחה ולכן לא אכנס לנושא הזה, למרות שלדעתי ענישה חמורה יותר (זריקת אבן –שלוש שנים בכלא) תשיג את המטרה במקרים הללו.

אם תשאלו את שחקני מכבי היכן היו רוצים לשחק במידה ובלומפילד תפוס, היו עונים פה אחד – 'רמת-גן'. אם תשאלו את שחקני סכנין איפה לא היו רוצים שהמשחק יערך – היו עונים את אותה תשובה.

אבל להנהלת סכנין יש רצון בחיסכון (בקריית-שמונה רוצים יותר כסף וההתאחדות תדרוש יותר שוטרים) וברווח (משחק בר"ג יביא קצת יותר אוהדי מכבי מאשר משחק בסכנין, כשבקצת אני מתכוון לכמה אלפים). הרי מכבי נמצאת במומנטום ישראלי (סוג המומנטום היחיד בעולם שמורכב ממשחק אחד) והאוהדים ישמחו לבוא לר"ג לתמוך בקבוצתם העולה והגאה.

ספורטיביות? מישראל והלאה. זכור אותו משחק 'ביתי' של הפועל פ"ת בר"ג, משחק בית עם 40,000 צהובים בר"ג שחגגו אליפות עקב כך. אז בעוד אנחנו לא מאמינים שדבר כזה יכול היה לקרות ומבכים אודות חלמאות העבר, הנה המציאות הישראלית טופחת בפנינו ההמומים בשנית – משחק בית של סכנין ישוחק במגרשה הביתי של היריבה. וכן, ר"ג למכבי זה בית. אל תיצמדו לסמנטיקה זולה.

תחשבו על השחקנים בצהוב. במקום יום קשה ונסיעה ארוכה לצפון - מקום שבאופן טבעי ועקבי קשה לשחק בו, מצפה להם שיוט קל לעיר השכנה. וסכנין? הם אלו שיעשו את המרחק. שכירי חרב עם חרא שכר.

אם זה לא היה מטומטם זה היה רק מצחיק. אבל זה יותר ממטומטם. החלאות (אופס, ה-מ' נפלה) בראש הכדורגל הישראלי ממשיכים להעלים עין ואוזן, ושותקים כל הדרך לאבדון.

והיחידים שמטומטמים יותר מהחלאות הללו יושבים בהנהלת סכנין. שימו לב לטבלה – קבוצתם במקום ה-13 עם 12 נק', נקודה אחת מעל הפועל פ"ת שבמקום האחרון. אבל מה משנה המצב בטבלה או הליגה בה תהיה הקבוצה של המגזר בעונה הבאה? העיקר המזומנים.

אם ההחלטה תישאר על כנה, אני פשוט אתמוגג אם בסוף העונה סכנין תרד ליגה. אשמח כמו שלא שמחתי מזמן. כי קבוצה כזו ראויה לעונש, בלי קשר לתוצאת המשחק. להתבכיין על שמתנכלים להם וסוגרים להם את המגרש זה טוב ויפה, אך לארח את יריבתם במגרשה? (ראשי סכנין ביקשו לארח בבלומפילד ונתקלו בסירוב) – צביעות ותו-לא.

הרי אם סכנין תרד בסוף העונה (שוב – אמן שכך) נשמע את מסע היללות הרגיל – "אין שוויוניות", "מתנכלים לנו", "תמיד עוזרים לקבוצות הגדולות". התעוררו! אתם אלו שמונעים שוויוניות, אתם אלו שמתנכלים לעצמכם, אתם עוזרים לקבוצות הגדולות.

אני מציע לעומד בראש הקבוצה (מרב בלבולי-מח אי אפשר לדעת מי זה ואין לי כוונה לבדוק) להמשיך באותו קו – יש עוד 20 מחזורי ליגה. תארח את כולם בחוץ. תעשה קופה. אוהדי בית"ר ישמחו להתארח בטדי, חיפה יהיו מאושרים לצאת למשחק חוץ בקריית אליעזר ושכטר-ורמוט יעריכו את ההזדמנות לפגוש אתכם מהצד השני של בלומפילד. רק בואו.

בנוסף, תעשו מבצעים לקהל היריבה, תרמו לקופות האוהדים שלהם על מנת שירכשו אביזרי עידוד ותבטיחו שבכל פעם שימלאו את האצטדיון תעלו לשחק עם 9 שחקנים. זה כסף מובטח. המשחק ממילא לא חשוב.

אני מאחל לסכנין, לאוהדיה (שלא עושים די על-מנת למנוע הביזיון) ולשחקניה (שחוץ ממאיר כהן לא שמעתי אף אחד מלין על הפרשה) לצאת לר"ג, להרוויח מאות אלפי שקלים ולצחוק כל הדרך אל הבנק ואל הליגה השנייה.

2 תגובות:

  1. צודק יא מושבניק גזען

    השבמחק
  2. יא אפס! איך אתה מדבר על סכנין!! אנחנו נבוא אליך ונגמור אותך

    השבמחק