יום חמישי, 17 בדצמבר 2009

האימפריה מכה שנית - חלק ב': גנואה / יואב זיו

ישנן שתי שאלות מרכזיות הקשורות לליגה האיטלקית, שלרוב אוהדי הכדורגל, אפילו האדוקים שבהם, לא תהיה להן תשובה.

השאלה הראשונה: אחרי יובנטוס, אינטר ומילאן, מי הקבוצה המעוטרת ביותר בליגה האיטלקית?

השאלה השנייה: אם אני נמצא באיטליה, באיזו עיר לעזאזל אוכל לחזות במשחק של סמפדוריה?

התשובה לשתי השאלות הללו - גנואה.

מועדון הכדורגל גנואה הוא אימפריה של ממש, לפחות בעיני עצמו. אם נרצה להקביל אותו לאחד המועדונים מהליגה שלנו, המתאים ביותר יהיה הפועל פתח-תקווה. בדיוק כמו הפועל פתח תקווה, גם גנואה הייתה הקבוצה הטובה ביותר באיטליה כאשר הוקמה הליגה האיטלקית.

המועדון, שהוקם במקור כמועדון קריקט ובהמשך נוספה לו קבוצת כדורגל, זכה ב-6 מ-7 האליפויות הראשונות בתחילתה של הליגה באיטליה ובהמשך השנים שקדמו למלחמת העולם השנייה, הוסיף 3 אליפויות נוספות וגביע מדינה אחד, כדי להפוך למועדון המעוטר והמצליח ביותר באיטליה עד פרוץ המלחמה. לאורך השנים שבאו אחרי מלחמת העולם השנייה, סבלה גנואה מאי יציבות ומשבר כלכלי כמו רוב הקבוצות במדינה והתנדנדה בעקביות בין הליגה הראשונה לשנייה.

בשנת 2004-2005 סיימה ראשונה בליגה השנייה והיית אמורה לעלות לליגה הראשונה בחזרה בעונה שלאחר מכן, אך ההתאחדות האיטלקית גילתה שהקבוצה קנתה את המשחק מיריבתה וונציה, וכעונש נשלל ממנה תואר האליפות והיא הורדה לליגה השלישית.

אבל כמו אימפריה גדולה, ידעה גנואה להתאושש במהרה, ותוך שתי עונות בלבד עלתה מהליגה השלישית לליגה הראשונה.

בעונה שעברה עשתה עונת התאקלמות אדירה, הרבה בזכותו של החלוץ הארגנטיני המוכשר דייגו מיליטו, מכונת שערים משומנת, אשר כבש ב-6 השנים האחרונות 110 שערים(!!) במדי גנואה וסראגוסה (אליה הושאל למשך שלוש עונות). 24 השערים שכבש בעונה שעברה הובילו אותו לסגנות מלך השערים, ואת גנואה למקום החמישי המפתיע (עם אותו מספר נקודות כמו המקום הרביעי אשר מוליך לליגת האלופות) ובכרטיס לליגה האירופאית. באירופה-ליג גנואה מציגה יכולת נפלאה ונחשבת לאחת הקבוצות החזקות במפעל ולטעמי היא אחת הפייבוריטיות לזכייה בו.

אמנם בתחילת השנה נמכר דייגו מיליטו לאינטר, אך בכסף שקיבלה התחזקה הקבוצה בחלוצים דוגמת רודריגו פלאסיו והרנן קרספו, ויחד עם שלד השחקנים המצוין שנשאר מהעונה שעברה מוכנה לקרוא תיגר על מקום באחד המפעלים האירופאים בשנה הבאה.

באיטליה נהוג לשים כוכב אחד מעל סמל הקבוצה על מדי המשחק, על כל 10 אליפויות בהן הקבוצה זוכה. לגנואה, כמוזכר, 9 אליפויות. כולי תקווה שבשנים הקרובות נראה גם על מדי גנואה את אותו כוכב מוזהב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה